Knutte

I dag är det tjugondag knut, villket väl för de flesta innebär att göra sig av med alla ljusstakar, tomtar och julgran. Dumpa skiten som att julen aldrig hänt! Hehe. Men det gör inte jag, eftersom vi inte har nån gran kan jag "riskfritt" behålla julsakerna framme så länge jag vill egentligen. Det får nog stå kvar nån vecka till, jag tycker det är mysigt. Och den feta tomten som sitter i fönstret åker bara upp på bokhyllan, det är en åretrunttomte.

Jag är ledig idag och hemma med min fina valp. Hade storslagna planer på att vi skulle somna om när A gått till jobbet, har fått huvudvärk både måndag och tisdag, förmodligen orsakad av för tidig uppgång och bristfällig sömn. Mikkel somnade nog, själv fick jag retirera och plocka upp min bok istället. Mysigt det med; att ligga i sängen en onsdagmorgon och läsa en bra bok samtidigt som man förstrött pillar i mjukaste, lenaste valppälsen.

Vi (jag) har en del att hinna med idag. Städa, tvätta, träffa potentiell dagmatte, träffa den första dagmatten och eventuell "dagiskompis". Sen har jag en Elle en Damernas värld och min bok som ligger och väntar på att läsas. Och så måste jag ju klämma in ett par betapetparti (tack K för att du drog ner mig i träsket!). Busy day.

Men blablabla. Vad ska ni göra idag? Ni läsare är så tysta, det är lite trist. Fick hem lock/plattången igår - testade den lite. Kanske visar resultat, men då vill jag ha minst tre kommentarer på det här inlägget! Annars skiter vi i det. Haha, ja det är ett ultimatum.


På centralen innan vi åkte hem till jul.
Det var helt onödigt att vara nervös
för tågåkande med Mikkel, han är
grym på att åka tåg!

Kommentarer
Postat av: Cissi



Ja just det det är det, nej jag ska inte ta bort mina grejer än det får stanna åtminstone januari ut. Sen får vi se!

Gud vad skönt att vara ledig mtit i veckan :) Åh gosmikkel, saknar honom så mycket lillvalpen! Hoppas du gav honom den blöta pussen från mig igår?!

Hahaha du är busy du ;) I sann hemmafru anda.. Kanske skulle man ta upp det igen, så jävla kul är det inte att jobba. alls.

Idag ska jag jobba en stund, snart åka till stan och luncha med J (mys!) och sen väntar tvättid och myskväll med killarna, man får väl vara nöjd när bara en av två piper?!

Pöss!!

Postat av: Alex

Sorry, har varit dålig på att kommentera sista tiden, för mycket annat att skriva på. Men i ärlighetens namn bruttan, så har du inte direkt kommenterat friskt på min blogg på sista tiden??Ay?



I alla fulla fall. Vilken mysig morgon du verkar ha/haft. Själv är jag lite grinig och skriver fuckingjävlak. PM. Men det ska gå det med. Förresten, förlåt för i helgen, du hade oturen att ringa när jag hade BÅDE blodsockerfall OCH tvivlade på hela min utbildning. Sorry!

2010-01-13 @ 10:40:30
URL: http://witchinakitchen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback