ett långt inlägg om primers

När vi åkte till Skottland i våras shoppade jag den omtalade primern från Smashbox i Ryanairs lyxiga airshop (ha ha). Tyckte det var ett riktigt kap med sina 27 pund, eller var det nu kan ha varit. Det är härligt med valutor som har mindre valörer, allt känns så BILLIGT.

Hursomhelst, SB-primern - som kostar typ 440 spänn i Sverige - är väldigt bra. Gör huden silkeslen (ha ha igen), är hyfsat dryg och det känns som att sminket sitter kvar lite bättre faktiskt. Men 440 spänn är ju absolut inte okej, så när den tog slut köpte jag en "budget"-primer från Mac för typ 250 kronor. Och den är faktiskt bara okej, känns snarare som en extra hudkräm och det behöver jag ju inte. Inte speciellt prisvärd. När den tog slut för ett tag sen snuddade jag vid tanken på att "investera" i en Smashbox ändå, men nej. Inte. Värt. Det. Då kom jag att tänka på l'oreals nya linje studio secrets. "Har jag inte läst nåt om att de ska ha primers?" Jodå, det hade jag. Så nu har jag skaffat den genomskinliga primern därifrån (kostar knappt 200). Och den påminner hemskt mycket om den från Smashbox faktiskt! Sminkproffset på Kicks upplyste mig dock om att den inte innehåller e-vitamin och antioxidanter och allt var det var (vilket SB alltså ska göra), men skit i det! Ett tips om det nu är så att ni använder primers ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback