Moody

Jag känner mig tom på energi och rastlös på samma gång. Det är ingen angenäm känsla. Jag vet inte (eller?) vad den kommer ifrån och framför allt inte hur jag ska bli av med den.


I dag var jag ute i Mölnlycke (av alla ställen) för att göra en intervju. Det var väldigt fint och idylliskt där och om jag någonsin klämmer ur mig ett par knoddar och tröttnar på stan skulle jag kunna tänka mig att bo i ett fint hus där. I och för sig ligger det inte nära havet. Och ska man köpa ett orimligt dyrt hus i göteborgstrakten kanske det ska ligga vid havet?


Hursomhelst, jag intervjuade en person som jag egentligen inte är särskilt intresserad av (vilket kan vara en orsak till energibristen). Men det är alltid skönt att komma ifrån datorn ett tag. Och det fanns två katter där som jag fick kela lite med, och det uppskattar jag ju alltid. GUD VAD JAG BEHÖVER ETT HUSDJUR (eller ja, en stor, lurvig hund, that is).


Så nu sitter jag och försöker uppbåda tillräckligt med energi för att skriva rent intervjun och sedan få ihop något slags porträtt av den. Det senare får ske imorgon, helt klart. Herregud, jag är faktiskt en konstnär som behöver någon slags inspiration för att kunna arbeta. HAHA.


Förhoppningsvis blir jag på bättre humör av att äta middag och ta ett glas vin tillsammans med en vän efter jobbet.


2,5 timme kvar, håll ut.

Wow, det första studentflaket (många är de, med dampbarn fyllda, lastbilsflak som åker förbi mitt kontorsfönster these days) som spelar en någorlunda bra låt (Blurs Song 2) Att det kom från ett NV-flak var ju rätt otippat. Trodde att formelsamlingen var deras ljuva musik..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback