M E N I N G S L Ö S T eller att väckas av polisen mitt i natten.


Vid klockan fyra i natt/morse fick vi ett samtal som man absolut inte vill ha då, nämligen från polisen. Lyckligtvis hade det inte hänt någon av våra anhöriga något, men den bil som vi har haft i Göteborg i mindre än två (TVÅ!) dygn hade blivit stulen och kraschad ("vi håller på att jaga de som tog den genom Örgryte just nu"). Inte. Sant. Kan man tänka, men jodå. Några jävla, jävla puckon - förmodligen påtända - har brutit upp låsen (på båda framdörrarna, för säkerhets skull) samt tjuvkopplat bilen och pajat ena bakdäcket. Minst. Bilen är bärgad, vi har inte kunnat hälsa på den än, så vi vet inte hur svårt skadad den är.


Jag borde vara fly förbannad, men är för trött just nu och samtidigt tacksam över att det ändå bara var ett bilskrälle som råkade illa ut. Men i morgon, när jag förhoppningsvis har fått sova genom hela natten, kommer nog ilskan att börja gro i mig. Och visar det sig att bilen inte går att laga och våra semesterplaner därmed grusas, well. Det händer bara inte.


Hoppas att de patetiska biltjuvarna under sin lilla polisjakt ramlade och slog sig riktigt hårt i huvudet (och andra lämpliga ställen också, för den delen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback