Måndag 2? Nej snart helg!

Hej bloggen,


Nu är det måndag igen, fast det är tisdag, och det känns ju jäkligt bra. Hoppas på att slippa huvudvärk idag! Då hade det känts som en ganska fin dag. Har ont i huvudet ofta nu, jag hoppas att (intalar mig!) att det beror på stress. Stresshuvdvärk är inte heller särskilt bra, men bra mycket bättre än många andra otäcka saker (hypokondrisk, ni vet) och stress är något som jag faktiskt kan påverka.


Så idag diskade och bäddade jag innan jag gick till jobbet. Kanske låter motsägelsefullt, men för mig tar det udden av stressen att jag inte slänger in frukostgrejerna i kylskåpet och lämnar diskbänken i en enda röra. Normal takt liksom, inte den onaturliga, uppskruvade som man, eller i alla fall jag, så lätt hamnar i. Ibland är det faktiskt okej att vara på jobbet halv nio.


Och idag är det alltså semledagen. Jag planerar att äta minst en, helst två.


Kommentarer
Postat av: alex

NEJ, är det fettisdagen?! Fan när ska mitt nya sunda liv börja egentligen... mars kanske...? ;)



Tack för en jättebra helg! Kram på dig och ditt huvud, som jag hoppas inte ska ge dig något obehag idag. Och, om det gör det, gå in i känslan... ;)

Postat av: Cissi

Hej sötnos! Tycker det låter fantastiskt duktigt av dig att ta tag i din stress, du har så rätt i att man så lätt hamnar där ofrivilligt. Men man kan faktiskt göra ett aktivt val att inte stressa i sin vardag, det är ju ingen som tackar en för att man får magsår liksom. För övrigt så saknar jag dig och alex jättemycket, var riktigt märkligt att vakna hemma idag och inte i Göteborg hos er, hade ju vant mig vid att ha er runt mig nu ju. För att inte tala om att behöva jobba... Men ni får snart komma till oss :-) Tycker vi återigen ska bestämma oss för att bli bättre på att besöka varann, annars blir det så tråkigt. Sen har vi ju våra framtidsplaner med ;-) Puss!!



Ps. Haha gå in i känslan!!!

2009-02-24 @ 13:09:14
URL: http://jockessyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback