Way out west, baby

Way out west i helgen var väldigt kul och lyckad! Så alla mina vänner som kallar sig (någorlunda) musikintresserade och inte går, det är dags att börja med det nästa år!

Fredagen bjöd på flest bra spelningar och tveklöst bäst väder (dock blev det väldigt kyligt fram mot kvällen). Band of horses (skitbra), Wilco (ganska bra, men lite trist), Glasvegas (också skitbra, trots de ibland rätt slitna rockposerna från sångaren). Robyn såg vi bara ett par låtar med, men hon svängde förvånansvärt mycket! Arctic Monkeys kändes rätt oinspirerat och sångaren blasé, det var synd.

Att lördagen skulle bjuda på regn stod ganska klart efter att ha kollat på flera väderleksrapporter, zoomat in, försökt hitta kryphål för solen att kika fram i. Så när det ännu inte hade börjat regna när vi begav oss för förfest i en lägenhet på första lång kändes det som en fet bonus. Sedan vet vi ju alla hur det gick, blött blött blött och LERIGT blev det. Mina vita converse såg ut att vara bortom all räddning, men efter att ha tvättat dem i 60 grader ser de faktiskt okej ut igen. Vi hoppade Vampire Weekend och kollade på Olle Ljungström i det torra tältet istället. Det var riktigt bra och Olle är ju så fin att man bara vill krama honom. Ge honom ett eget tv-program där han får sitta och prata med sig själv om vad han vill, det skulle garanterat få miljonpublik.

Vi såg såklart fler spelningar, men inga som lämnade några större avtryck. Lily Allen till exempel har ju en del sköna låtar, men kändes förvånansvärt blek. 

På lördagen hängde vi mest i öltältet med härliga personer. Fick bland annat "har du ingen syster då"-frågan av en kille jag pratade med. Det har jag ju, tre stycken lika smarta och vackra som jag, men inte heller någon av dem är ju singlar. Det tyckte han var lite synd, men bjöd mig och min kille på öl ändå.

Haha, det här inlägget blev rätt ospänstigt. Men det gör inget! Tog nästa inga bilder, men här är några jag kan bjuda på.

Och nu ska jag fortsätta att njuta av min SEMESTER!


Fredagen dagen bjöd på härligt solsken!


Band of horses


Wilco


Glasvegas


Olle!


Blött var det...


Men alla var glada ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback