Vårkänslor part II

Nu är den på plats igen; "vårförkylningen". Varje år runt den här tiden blir jag snuvig och hängig (för ett par år sedan, när det var som allra jävligast, läste jag radiokurs i skolan och behövde ensam flåsa fram ett timslångt "radioprogram" - på grund av nästäppan, det var inte en dirty radioshow. Det lät inte så jäkla bra kan jag säga, men var helt okej ändå för stämningen i kursen var väldigt.. gosig), och varje år är jag osäker på om det är allergi eller förkylning. Det verkar ju något märkligt att en förkylning kommer vid samma tidpunkt år efter år, men samtidigt brukar allergi-/förkylningssymptomen gå över efter några veckor, och det är väl inte direkt så att det slutar blomma i maj? Nä.


Min senaste teori är jag är allergisk mot något som börjar växa nu och som har blommat över några veckor senare. Kan det vara så? Hörde jag ett "men gå till läkaren och gör ett sånt där pricktest"? Ja, jo, det kan man ju göra.. men träffa läkare i onödan? Njae. Jag pillar i mig allergitabletter ett par veckor och hoppas på att den där extremt aggressiva växtligheten får ett ovanligt kort liv i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback