Shoe shopping

Nu är det gjort! Jag har köpt mina första (utomhus-)jogginskor sedan jag var tvungen att göra det till gympan i skolan. I går morse var det invigning för "nya" Intersport-butiken i nordstan och snål som jag är (vissa skulle kalla det smart, det är ju bra mycket roligare att lägga pengar på ett par snygga skor än ett par skitfula träningsskor) åkte jag dit för att försöka roffa åt mig ett par skor till superdupigt kampanjpris. Det var en fåfång idé. Tänk Ullared upphöjt till tio. Rea och kampanjpriser gör människor till monster, och min misantropi frodades än mer.


Hursomhelst återvände jag till butiken efter jobbet - då var det faktiskt lite lugnare där. Med stöd och peppning från Alex kom jag till slut hem med ett par vita och lila (fina färger i alla fall) som jag fick till ett åtminstone hyfsat (tror jag) pris. Så, nu ska det springas; på morgonen innan jobbet, på kvällen, på helgerna (som egentligen är heliga och icke skall ägnas åt träning). Ojojoj, vad det ska springas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback