Par i vinrött

I dag:

vaknade jag med huvudvärk,
känner jag en viss bitterhet över utebliven Coldplay-konsert i Stockholm,
är jag ledig.

Det förstnämnda försöker jag avvärja med kaffe i skrivande stund, går sådär.
Den andra punkten vet jag inte riktigt, det var något jag fick för mig i går när jag hörde talas om att det är nu Coldplay är i Sverige. Jag är ju, som sagt, inget stort Coldplay-fan, men den senste skivan är rätt grym och det är ett band jag vill se live någon gång.
Den tredje punkten är det inte så mycket att orda om. Lediga dagar mitt i veckan ger livskvalitet (som jag faktiskt är beredd att offra ett par tusenlappar i månaden för)! Men denna livskvalitet kommer inte att hålla i sig särskilt länge, så jag får passa på att njuta av den så länge den varar. I dag genom att städa. Jag minns knappt var dammsugaren står eftersom det var så länge jag använde den.

Så är det med det. Häromdagen fick jag förresten min jobbtelefon. GISSA om jag blev lättad när jag såg att den matchar min privata mobbe!? Gud, jag vet inte vad jag hade gjort annars - behövt finna mig i att se dem skära sig mot varandra där de ligger sida vid sida på skrivbordet?! I don't think so! Dock är övergången mellan sms-skrivande på sony ericsson till nokia jävligt knivig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback