Fake wedding

I natt, eller egentligen i morse, drömde jag att jag och Anders skulle gifta oss. Inget jättekonstigt med det, det hoppas jag att vi kommer att göra en dag. Allt flöt på rätt bra med planeringen i drömmen; mat, gäster, kyrka osv. Mitt i alltihop vaknade jag (på riktigt) och var tvungen att kissa. Stapplade in på toan, gjorde min grej och kröp sedan ner igen. Somnade om rätt kvickt och tog då vid där min bröllopsdröm abrupt hade avbrutits. Nu var det visst dags för själva vigseln, alla 80 (ja, drömmen var ganska detaljerad) gäster var i kyrkan och väntade, kyrklockorna ringde - visst gör de det vid bröllop? Och då hände det som definitivt fick mig att inse att det bara var en dröm: Jag hade glömt att fixa klänning. Jag hade, på riktigt, inget att ha på mig. Hahaha. Tanken på att noga planera ett bröllop men råka glömma den lilla detaljen med brudutstyrsel är så skrattretande. Att på bröllopsdagen av alla dagar behöva säga: "Jag har inget att ha på mig, jag kan inte gå". Men i övrigt var det en ganska underhållande dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback