Låt den rätte komma in

Igår såg vi Låt den rätte komma in. Den var vacker och fruktansvärd, jag ville gråta efteråt. Och då inte främst åt allt blod, det kan jag blunda bort, utan att den var så otroligt obehaglig och kröp långt innanför skinnet. Ofta är ju vampyrfilmer skrattretande otäcka, men inte den här, den blir vardaglig på att väldigt kusligt och skrämmande sätt. Men det är en väldigt bra film. Framför allt är fotot, scenuppbyggnaden, manuset fantastiskt - det är den snyggaste svenska film jag sett. Anders har även läst boken och säger att den är ännu hemskare. Jag kommer aldrig att läsa den och jag vill aldrig se om filmen.

Trots att jag mådde dåligt av att se Låt den rätte komma in så vill jag tipsa om den. Så se - om ni inte är allt för känsliga för ett obehag som tar sig in i kroppen och stannar där ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback