Må bra

Jag instämmer i Johannas bryderier (roligt ord eller hur!) om att träning ju ska ge energi. Beklagade mig för Anders om det tidigare idag; jag har inte alls blivit piggare eller fylld med energi sedan jag började träna. Snarare tvärtom. Eller nä förresten, jag står nog bara kvar på samma trötta läge. Något som jag däremot har noterat är att jag får svidande träningsvärk i armarna efter ett träningspass MEN när jag tränar igen efter ett par dagar försvinner den och blir inte värre, vilket ju vore det logiska. Är inte det konstigt? Efter lite klurande kom jag fram till att jag alltså borde träna två gånger varje dag så skulle jag slippa träningsvärken. Och det är ju realistiskt eller hur.

Men tillbaka till trötthetsspåret. Av just denna anledning köpte jag idag vitaminer. Minsann. Jag slutade äta vitaminer för typ femton år sedan (yes I'm old) när jag upptäckte att de gav äckliga uppstötningar och jag insåg att mamma inte kunde tvinga mig längre. (Det kallar jag revolt.) Sedan dess har mamma sagt till mig då och då att hon verkligen tycker att jag borde äta (svälja?) vitaminer. Jag har struntat i det, enfaldigt övertygad om min eviga ungdom och goda hälsa. Men idag var jag alltså på apoteket och skaffade mig en burk. Speciellt för kvinnor dessutom, så jag bör inte vara orolig för att Anders går och knaprar ur min burk. Börjar han utveckla manboobs vet jag ju vad jag kan misstänka i första hand.

En bra sak är i alla fall att det inte har ryckt i mitt öga idag! Kanske inte en enda gång. Låt oss hoppas att jag är botad nu.

image324

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja jag känner mig också precis som vanligt! Fast lite värkigare. Men inte pigg eller fräsch eller tv-reklamsnygg. Kan det vara så att träningens positiva effekter helt enkelt är en myt? Och vad ska vi i så fall göra med våra svindyra gymkort? :S

Postat av: carro

Johanna: Usch, vi kanske är grundlurade och ska vara glada att vi undvek träning ända fram till nu? Om så är fallet är det bara att kränga korten till nån dum(mare än oss)!

2008-01-30 @ 23:39:35
URL: http://istalletforljud.blogg.se
Postat av: Malin

jag tror att du kommer märka effekterna av träningen om några veckor, någon månad kanske. En gissning bara.. Något lärde jag mig av tokstollen i borås;)Kämpa på! puss

2008-01-31 @ 09:55:00
Postat av: carro

Malin: Jo jag vet. Jag bara raljerar lite, och är otålig. Igår tränade jag ett mycket roligt danspass! Synd att inte du tränar på friskis. Kram

2008-02-01 @ 22:16:18
URL: http://istalletforljud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback