I efterhand

Det blev väl bra igår. Eller ganska i alla fall. Lite mer alkohol än beräknat, vilket ju aldrig är bra, men det gick rätt bra ändå. Många bran där. Jag känner mig inte riktigt i form.
På festen (kombinerad 25-års och nudrarjagochkrigarpåbalkan-sådan) kryllade det (nåja) av småbarn och gravida. Jag kände mig ung (fast vissa av de ansvariga till barnen säkert var yngre än mig) och tramsig och flamsig.  Eller obegränsad. Typ. Och tacksam för att det inte bor nån knodd i eller runt mig.

Efter ett tag flyttade vi våra små rumpor och åkte in till stan där Niclas faktiskt befann sig. Han fixade in oss på Soho, ett ganska så bajsnödigt ställe. Killarna framför oss kom knappt in; "det krävs en viss klädkod här" - men de sextonåriga, lättklädda barnen ännu lite längre fram hade de inga problem att släppa in sidovägen. Jaja. Jag är glad att vi slapp betala de 120 (150?) kronorna det egentligen skulle ha kostat oss att komma in. Det hade känts.. ovärt. När jag stod i den otroligt långa och osofta toakön frågade nån gorilla mig om jag stod på listan. För att gå på toa!? Nej, svarade jag, jag ska bara gå på toa. Själv. My god.

Och blusen då? Jodå, den gjorde succé. Eller jag kände mig fin i alla fall. Och det är ju bra.

Allt ovan medför en viss trötthet idag. Fan för att bara kunna sova till 9 dagen efter. Utan resorb hade jag förmodligen varit ännu segare än nu, så jag tackar och tar emot för den falskt återställda vätskebalansen. För ikväll ska jag ju träna dans, tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback