Mjölkmage?

Jag har fått för mig att jag är mjölkproteinallergiker. Eller möjligtvis laktosintolerant. För jag har lite ont i magen då och då. Och så där ni vet. Trodde ett tag att det var en mildare släng av magkatarr, får det då och då, men nu är jag alltså inne på att det är mjölk som besvärar min mage. Lite osäkert är det dock då min mage är en gnutta lynnig och då jag dricker mjölk rätt ofta. Men ändå, hör här: I går kväll när jag låg i sängen och inte riktigt kunde sova lade jag nämligen ihop två och två. För - igår då - fick jag ont i magen på morgonen: efter att ha ätit havregryns gröt med MJÖLK, vid lunch: efter att ha druckit kaffe med MJÖLK och på kvällen: efter att ha käkat nån slags wannabetapas, inkluderad mången sorters ostar innehållandes, just det, MJÖLK. Här snackar vi fet slutledningsförmåga. Frågan är nu bara hur jag ska få mina misstankar bekräftade (eller obekräftade). Låta bli att få i mig mjölk och se om det blir någon skillnad? Gå till farbror doktorn (SVT betalar, för övrigt). Eller lägga ner min hypokondri, en gång för alla? Hmmm.

Kommentarer
Postat av: alex

Stackars dig med magen. Jag tycker att du ska testa din egen ide först, dra ner på mölk och mjölkproduker, ersätt med låglaktosmjölk och ge den några veckor och se om du mår bättre. Det är rätt vanligt vad jag förstår.
Förresten har jag bloggat nu, enkom för din skull:)Kram!

2007-09-01 @ 19:47:46
Postat av: Sandra

DU få försöka att inte dricka mjölk och se om din mage bli bättre, annars får du gå till doktorn vännen. Jag vet hur det är att ha mjölkmage;)

2007-09-02 @ 11:44:34
Postat av: carro

Alex, Sandra: Japp jag får försöka dra ner på mjölken (svårt för mig som är som en kalv typ) och se om det blir nån skillnad..

Postat av: Malin

Det är asjobbigt att testa själv. Gå till farbror Doktorn och låt dem ta ett blodprov. :) Då testar de gluten och massa annat samtidigt.

2007-09-03 @ 08:04:30
Postat av: carro

malin: mm om besvären fortsätter i samband med mjölkintag får jag väl låta dem sticka mig lite.. men jag vill inte, det är ju så jobbigt att vara allergisk mot massa saker!

2007-09-03 @ 22:56:28
URL: http://istalletforljud.blogg.se
Postat av: Elin

Testa själv. Var utan mjölk i 2 veckor och därefter dricker du några glas mjölk och ser vad som händer.
Jag tog tester hos läkaren, men de sa att även om testerna inte visar ngn känslighet så kan magen fortf vara känslig mot det.

2008-02-01 @ 10:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback