Duktig duktig duktig

Jag har nu inlett denna dag duktigt med ett par varv runt fältet. Blir vansinnigt avundsjuk på alla som är ute och rastar och tränar och myser med sina hundar. Jag vill ju också. Snart kanske. Kanske kanske. När jag spatserade omkring där med Beulah i lurarna kom jag och tänka på att rätt många verkar "rensa skallen" och "tömma huvudet på tankar" när de är ute och går ensamma. Så jag tänkte att det kanske jag borde prova. Men vafan, det gick ju inte så bra. Förstår inte riktigt det där. Att tömma huvudet på tankar. Är det inte bara dumma personer som kan göra det? Så att det blir helt tomt liksom. För mig funkar det inte i alla fall. Och när jag anstränger mig för att göra det föds det bara fler tankar. Det får motsatt effekt, blir kontraproduktivt, som en kär SVT-medarbetare, tillika JMK:are på introkursen, alldeles säkert skulle benämna det.

Nog om det. Nu blir det fortsatt duktigt med havregrynsgröt till frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback