Varning för smågnäll

Så är ni känsliga, överpositiva eller så är det bara att titta bort.

Jag ska i framtiden, när jag blir stor, göra allt jag kan för att få jobba halvtid. Typ 75 procent vore lagom. Med lediga dagar mitt i veckan då och då. Poff, det var livskvalitén (och det lilla uns pigghet som en gång bodde i mig) som försvann. Men på praktiken går det bra! Är där lite för mycket bara.

Cissi är på Madeira. Jag är vansinnigt avundsjuk. Glad för hennes skull, givetvis, men inte utan ett litet stygn av bitterhet. Vill också ha värme och sol och inga förpliktelser. Men i morgon åker vi till Småland, alltid nåt. Jonte fyller år och jag ska överraska! Hoppas han blir glad. Ungen önskar sig cash, för han vill köpa en flashig mobiltelefon, så jag antar att det bara är att punga ut.

Nu är det läggdags för jag börjar sju i morgon, snuskigt tidigt givetvis.

Förresten, det dummaste jag hört idag är SJ:s nya traderaauktioner. Tänker inte ens börja. Suck. Ännu en anledning att hata statens järnvägar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback