Helgkoll

Hej blogg

Nu är det helg igen. Tänker inte hålla på att tjata om hur skönt det är. Eller jo förresten, lite, för helgen är faktiskt extra skön när man vet att man (jag) är ledig måndag och tisdag också. Kan liksom slappna av ännu mer då. Sådetså. Den här helgen ägnas hursomhelst åt planerat lugn. Jag blir stressad av att vara helt planlös, men nu har jag schemalagt läsning, liggaisängentid och film- och tv-tittande. Och inget ränn på stan eller shoppande (nästan). Är jävligt nöjd.

Okejokejokejokej.

Mer än halva praktiktiden har gått, förresten. Igår hade jag nåt slags kvartssamtal med chefen och LB. Blev mer eller mindre lovad vik när jag är klar. Har ingen aning om hur jag ska föhålla mig till dig, och jag tänker heller inte göra det. Än. Nu.

Vad jag vet är att jag saknar göteborg. Ännu mer än vanligt den senaste tiden. Att sova i garderoben, gå upp och se ut genom de stora stora fönstrena, kunna promenera till stan, min stad. Träffa vänner. Och snart kommer alla ljus upp på liseberg. Jo jag vet, när man är långt borta tenderar saker att få ett romantiskt skimmer över sig. Jag glömmer lätt hur mycket jag hatar det eviga blåsandet, osv, men jag saknar Göteborg och mitt liv där. Så är det med det.

Tidigare idag åt jag i alla fall en fet chokladtårta. Och ikväll blir det libaneskäk. Det är jag nöjd med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback