Lusse lelle

Vi har ett virusprogram i ena datorn, den jag sitter vid nu, och det drar igång sig själv varje gång man startar upp burken. Mycket irriterade givetvis, jag brukar vanligtvis stoppa det så fort jag kan. Men idag gjorde jag inte så och det var väl tur för det står att den har hittat Trojan horse Generic9 AERK. Det kan aldrig vara bra. Vad ska man göra med en/ett sånt? Tar det bort sig självt?

Idag är det lucia som väl de flesta av er vet. Det var utlovat ett luciatåg på redaktionen klockan nio. Så jag var där kvart i, förväntansfull och beredd på ett stämningsfullt tåg med ljus och en söt lucia och massa tärnor och kanske till och med några gossar med strutar på huvudet. Men nej då. In kommer det ett gäng tanter och gubbar och sjunger en psalm. Inte ett enda ljus hade de med dig. Bara några glitterslipsar. Men jag förlät dem lite när de sjöng den här mmmmmm-sången, som kolibrina (?) gör i Kalles jul ni vet, och en gubbe hoppade fram i en hysterisk dans mitt i, som den tjocka gör ni vet. Det var tramsigt och roligt.

Annars har det varit en rättså seg dag. Jag har skrivit Robinartikeln typ klart och är rätt nöjd tror jag. Sen var jag ju tvungen att kolla på lite på hans program i meta. I efterresearchsyfte.

Om en stund ska vi till Cissi och Johan på lussefika. Hon håller på att baka lussekatter i detta nu. Som i att baka på riktigt, inte gå till konsum. Knasigt men gott.

Just det, kylskåpsfanskapet har lagt av. Slutat vara kallt. Vi ska ju bara bo här några futtiga veckor till... Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback