Change of planes

Mm. Fan vad gott pepparkakor är egentligen. Speciellt Göteborgskex(s) i röd burk "bakade med smör". Jag kommer bli skitsnäll.

Igår hade vi tänkt bowla och dricka lite öl, men så blev det inte.

-Hej, jag skulle vilja boka en bana till klockan 11 (23).
-Mm men vi stänger vid 11 idag...
-Jaha. Eh, varför det?
-Jo men.. (lite för lång paus) Det är rätt lugnt ikväll. Och så har det varit lite julbord och så...
-Mhm. (Övervägar att bitcha om det men orkar inte). Jaja. Hej då då.

Har man verkligen rätt att stänga tidigare fast man har en hemsida som garanterar en viss öppettid? Ska jag stämma röven av jävla Gullmarsplan bowling? Njä. Men hade det inte varit för alla pepparkakor så.

Hursomhelst blev det rätt bra ändå. Efter lite vin och öl blev man (jag) lagom seg och ett tredjedels parti TP funkar ju till allt.

Så här kunde det se ut i alla fall:

56091-302 Jag hade klänningen, som jag obsessade om för ett tag sen, på mig. Jag gillar den.

56091-304 Best friends. När vi kom var Cissis och Johans granne på väg ut med sin biffiga bulldog Bosse. "Han bara ser galen ut", var deras kommentar. Om Bosse.

56091-300 Lilla lillasyster. Söt som få är hon. Snygg tröja också, eller hur? Måste hon fått av nån med verklig koll på.. det mesta.

56091-305 Johan kommer få ett sexigt ärr i ögonbrynet efter sin dramatiska innebandy(!)olycka.

56091-308 Men vänder man rätt sida till så syns det inte ens.

56091-303 Ehm. På språng?

56091-306 Kvällens underhållning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback