Socker

Fan att saker är mycket godare med socker än utan. Som te. Det är så mycket godare med mjölk OCH socker. Men hur nyttigt är det då? Nä just det. Så därför har jag nästan slutat med mitt älskade socker i te. Med undantag. Nyss drack jag en god kopp söderte med mjölk och lite socker i. Det var gott!

Idag jobbar jag.. ja okej, ska vi reda ut det här nu. Med min praktikplats. Vet inte vad jag ska kalla det, känns lite fånigt att kalla det jobbet efter två dagar. Men ändå som den mest riktiga benämningen. För det är ju som ett jobb, förutom att jag bara får en halv lön då. Petitesser liksom. Hrm. I alla fall, från och med nu kommer jag benämna den arbetsplats jag kommer gå till, åtminstone fyra dagar i veckan fram till jul, för jobbet. Okej? Förstår att ni alla grubblat er blå över det.

Idag börjar jag JOBBA klockan två. Har således mitt första kvällspass. Vilket känns okej i sig men tråkigt eftersom A slutar 17. Tänker hålla honom vaken, åtminstone en liten stund, när jag kommer hem ikväll. Vägrar låta det bli så att jag sover när han går och han sover när jag kommer hem osv. No way! Imorgon och på fredag, och i helgen då, är jag ledig förresten. Lyxigt värre! Nu måste jag diska. Suck.

Kommentarer
Postat av: Johanna

"Fyra dagar i veckan"? På grund av konstiga tider eller varför?

Postat av: carro

Johanna: Ja precis, jag jobbar några färre timmar i veckan pga att jag kommer jobba helg, kväll och natt (:S) ibland.

2007-08-30 @ 10:08:59
URL: http://istalletforljud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback