Mitt nya jobb

Shit, det är kallt i stockholm idag. Hösten har bara klivit på utan att knacka först. Jag gillar det inte riktigt.

Efter två dagar på redaktionen känns det.. bra. Det är lite tufft att sitta mitt i smeten, rapport på ena sidan, aktuellt på andra, sportspegelnpå tredje. Osv. Min handledare är väldigt snäll mot mig. Nästan som en extrapappa ibland. "Ta en timmes lunch du med killen, vila lite, du har ju varit så dutkig nu" och "men om du känner dig trött innan fem så går du hem, okej?". Och så printar han allt jag skriver. Så jag kan visa upp det för folk typ. Men jag blir inte bara bortklemad utan producerar faktiskt lite också. Idag låg en artikel jag skrivit  på topp på löpet hela dagen. Men nu är slutklappat på axeln för den här gången.

Nu ska vi baka kaka. Och pussas. Jag tror vi ligger i topp på pusslistan. Och det är så jäkla bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback