Good day

Bortsett från den oförskämt påstridiga tröttheten, framför allt i mina ögon, har det varit en ovanligt lyckad måndag. Intervjupersoner är bokade så jag kommer få ihop mitt reportage. Förhoppningsvis till fredag så vi kan åka hem och fira Linnéa och ha en småländsk, skön långhelg sen. Andersälsklingen blev påringd av Hjärnkontoret, och han är grym och ska få platsen! Dessutom väntade det trevlig, rolig post (hur ofta händer det liksom?) när jag kom hem! Ett rosa kuvert, med min adress handskriven på, innehållande en cd som jag vunnit! Dessutom en elräkning på ynka 75 kr (dvs så gott som ingenting i sammanhanget) samt, och det här är det bästa, ett brev från Plusenergi där de skriver att jag ska få tillbaka över 1700 spänn! Iofs inte mer än rätt med tanke på hur dyra och många elräkningar jag betalat. Men ändå! Som skatteåterbäring fast utbetalad maj! Det är såklart frestande att shoppa upp denna oväntade extrabonus, men jag är rädd att den måste hjälpa till med maj månads hyra istället. Förrutom allt detta har jag ätit god mat (kyckling och broccoli i ädelostsås) och varit lika kär som vanligt! I mannen i mitt liv som förresten står och bakar en kaka till mig (okej oss då) i detta nu. Så sammantaget värsta bra måndagen!

Dagens:

Så här glada är vi när vi står i vårt lilla, men söta!, kök och lagar mat.

Gull.

Det är viktigt att kunna ta bilder på sig själv genom spegeln.

Min finfina byrå som varit mormors men nu bor på Åvägen.

Oh yeah. 1743 oväntade kronor till MIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback