One fine day

Jag har blivit värsta mogen och äter frukt istället for godis när jag är sugen på nåt sött. I alla fall en gång av tio och det är minsann många fler procent än noll. I morse när jag krypit nära nära A och gnuggat den värsta tröttheten ur ögonen strålade solen och mitt humör också. Shitpommfrit vad lycklig den mannen gör mig. Jag tror jag tror på sommaren och gick ner i blommig kort kjol till stan och mötte sötSandra för lite välbehövlig catching up. Vi åt Souvlaki utan potatis men med sallad och köpte varsitt prickigt linne. Likadana fast mitt var blått och Sandras var rött. De var fina. När jag satt där i solen med min kära vän slogs jag återigen av hur skönt det är att vara tillbaka och hur mycket jag tycker om mitt liv. Som den snälla flickvännen jag är åkte jag hem till A som jobbar (men slutar snart - yeeha) och diskade och bäddade och sen var städningen på 27 kvm klar. Snart slutar sötnosen sin näst sista arbetsdag för i sommar. I helgen ska vi göra nåt mysigt. På måndag börjar skolan.

Det finns två låtar för dagen:
1) Long before rock'n'roll med Mando Diao. Dels för att Gustav är lite som en flera snäpp fräschare Pete Doherty, dels för att det är en skön, trallvänlig popdänga.
2) Mannen i den vita hatten (16 år senare) med Kent. Lite av nostalgiska skäl, men mest för att det är en galet bra låt. Helt enkelt.
Lyssna och njut.

Kommentarer
Postat av: Malin

Är det moget att äta frukt? Yes. Äntligen får jag den titeln. Fem gånger om dagen typ... :)

Postat av: Carro

Frukt istället för godis får nog betecknas som moget. Iaf för mig. För jag vill hellre ha godis men intalar mig själv att det är mycket nyttigare med frukt, så.. Rätt moget va? Men ojoj fem gånger per dag är inte dåligt ;)

2006-08-16 @ 09:25:52
URL: http://istalletforljud.blogg.se
Postat av: Hanna

Mannen i den vita hatten är typ årtiondets, eller kanske århundradets låt. Så otroligt grym!

Frukt är väl godis - men kanske ännu godare.

2006-08-16 @ 09:39:52
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Josse

Tittade förbi, trevlig blogg!

2006-08-17 @ 13:58:07
URL: http://september.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag äter godis. Ibland med fruktsmak. :D

2006-08-17 @ 15:17:35
URL: http://headmusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback