Blandat

Så var årets första spontaneftermiddagsöl i Slottsskogen avverkad. Det var lite kyligt ja, men mysigt. Det finns så många stjärnor i min klass att jag ska inte ens försöka räkna upp dom. Sanchez koffert var dock en höjdare. Med tillhörande porrnoveller. Öl ja. Mm och så några till öl och oops ett par shots på Pustervik. Så tokigt det kan bli på en tisdag. Bakfylla. Oj vad bakfull jag blir hela tiden. Jag börjar känna att jag snart är TJUGOTRE. Och om mina vänner får bestämma kommer jag vara bakfull imorgon och på fredag också. Oh ja just det, på söndag är det ju valborg. Tiden går fort.

Och jag erkänner att det sved till när jag stod och väntade på spårvagnen i natt och The Bookmakers gröna skyltar stirrade på mig. Visst gör det ont när drömmar spricker.

Men. När jag vaknade i morse kände jag att det skulle bli en bra dag. Solen har visserligen gått i moln nu och mitt arma huvud dunkar trots alvedonen (jag måste sluta knapra paracetamol, för övrigt) men dagen är bra. Biffen på konusmköket var göttigt köttig och 7eleven-latten var fan ett hallelujahmoment! Och så träffade jag Linda för första gången på typ ett kvartal. Det var najs.

Nu ska jag läsa åtta (förhoppningsvis) fyndiga kåseri. Och städa. Undra om jag föddes så här slarvig? I så fall är det en instinkt och svår tatt träna bort. Men jag ska göra mitt bästa för min slarvighet ger mig ångest. Tro det eller ej. Det är en grym ironi att det som tar tre timmar att städas kan stökas till på tre minuter när man har bråttom. Mmm och svamla är jag bra på ja.

Aj. Bara en liten kvart på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback